Βρισκόμαστε ακόμα σε περίοδο καραντίνας. Παρόλα αυτά, κάποιοι έμποροι έχουν δει αύξηση των πελατών τους. Σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά, η πρόκληση το 2021 είναι να διατηρήσετε αυτούς τους πελάτες πιστούς στην επωνυμία σας με την ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ. 
Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται σε όλη την Ευρώπη με αύξηση κατά 30% των εξόδων που σχετίζονται με την οικοδόμηση της αφοσίωσης των πελατών.

 
Είναι γνωστό ότι η διατήρηση πελατών είναι 5 φορές φθηνότερη από την απόκτηση νέων και ότι το 80% των πωλήσεων βασίζεται στο 20% των υπαρχόντων πελατών. Ενώ αυτά τα στοιχεία ενδέχεται να αλλάζουν σε περίοδο  κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μεγάλης αναταραχής, το γεγονός παραμένει ότι η αφοσίωση των πελατών είναι μια πραγματική στρατηγική πρόκληση. Πίστη, διατήρηση, τι σημαίνει όλα αυτά;

Τι είναι η διατήρηση πελατών;

Η διατήρηση πελατών αφορά στην ικανότητα μιας εταιρείας να μετατρέπει τους πελάτες σε επαναλαμβανόμενους αγοραστές και να τους αποτρέπει από τις αγορές σε κάποιον ανταγωνιστή. 

Αυτό μπορούμε να το μετρήσουμε, με το ποσοστό διατήρησης πελατών (Customer Retention Rate ή CRR). Είναι ένας δείκτης της ικανότητας μιας εταιρείας να διατηρεί τους πελάτες της. Στην πράξη, αντικατοπτρίζει το ποσοστό των πελατών που παραμένουν πιστοί από τη μία περίοδο στην άλλη, στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρησή σας. 

Γιατί να υπολογίσετε το ποσοστό διατήρησης πελατών;

Αυτό το ποσοστό είναι πολύτιμος δείκτης για τον υπολογισμό της πραγματικής πίστης των πελατών σας. Σας επιτρέπει επίσης να μετρήσετε την κερδοφορία των ενεργειών αφοσίωσης των πελατών σας μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό ποσοστό, καθώς αφορά την αξιολόγηση της ανάπτυξης της επιχείρησής σας, ειδικά εάν το επιχειρηματικό σας μοντέλο βασίζεται σε επαναλαμβανόμενες αγορές.

Πώς να υπολογίσετε το ποσοστό διατήρησης των πελατών σας

Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να αποφασίσετε για μια περίοδο αναφοράς (οικονομικό έτος, ημερολογιακό έτος, σχολικό έτος κ.λπ.). Ο υπολογισμός συνίσταται στην αφαίρεση του αριθμού πελατών στο τέλος της περιόδου (CE) από τους νέους πελάτες (CN) και στη συνέχεια διαίρεση με τον αριθμό των πελατών που είχε η εταιρεία στην αρχή της περιόδου (CS).

Ο τύπος εκφράζεται ως εξής:

CRR = [(CE – CN) / CS] X 100.

Ποσοστό διατήρησης = [(τελικοί πελάτες – νέοι πελάτες) / αρχικοί πελάτες] X 100.

Για παράδειγμα, αν στην αρχή του έτους 2019 είχατε 1000 πελάτες. Το 2020, λάβατε παραγγελίες από 500 νέους πελάτες. Στο τέλος του έτους, ο αριθμός των πελατών σας είναι 1200.

CRR = [(1200 – 500) / 1000] X 100 = 70%

Πόσο είναι ένα καλό ποσοστό διατήρησης πελατών;

Ένα καλό ποσοστό διατήρησης πελατών θεωρείται αυτό που βρίσκεται πιο κοντά στο 100%. Όμως, στην πραγματικότητα, όλα εξαρτώνται από το πόσο συχνά οι πελάτες τείνουν να αγοράζουν τα προϊόντα σας. Ένας ιστότοπος που πουλάει ηλεκτρικές συσκευές θα έχει λογικά χαμηλότερη τιμή από έναν ιστότοπο που πουλάει φαγώσιμα.

Γενικά, εάν έχετε ποσοστό διατήρησης 60%, θα έχετε πέντε φορές περισσότερα έσοδα από ό,τι εάν έχετε ποσοστό διατήρησης 10%. Σε πολλές βιομηχανίες, το μέσο ποσοστό διατήρησης των πέντε κορυφαίων εταιρειών ανέρχεται περίπου στο 94%. Ενώ στον ασφαλιστικό κλάδο, το μέσο ποσοστό διατήρησης πελατών είναι μόνο 84%. Αυτή η διαφορά 10%, συνεπάγεται τεράστια απώλεια πιθανών εσόδων. Η αύξηση του ποσοστού διατήρησης είναι πάντα ένας καλός δείκτης. Εάν το ποσοστό αυξηθεί, αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες σας είναι ικανοποιημένοι με τις υπηρεσίες σας και ότι θα συνεχίσουν να αγοράζουν από εσάς. Από την άλλη πλευρά, εάν μειώνεται, εξαιρουμένων των ειδικών καταστάσεων, σίγουρα θα πρέπει να επανεξετάσετε τη στρατηγική αφοσίωσης των πελατών σας.

Πώς μπορείτε να βελτιώσετε το ποσοστό διατήρησης πελατών;

Το ταχύτατα μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, ώστε να μην μείνετε πίσω, αλλά η πρώτη προτεραιότητα σας πρέπει να είναι η ικανοποίηση του πελάτη. Το CRR είναι η ραχοκοκαλιά της διατήρησης πελατών.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αξιολογήσετε την ικανοποίηση των πελατών σας: έρευνες, ερωτηματολόγια, δημοσκοπήσεις, συστήματα αξιολόγησης, παρακολούθηση σχολίων εξυπηρέτησης πελατών και πολλά άλλα. Δώστε προσοχή σε ό,τι σκέφτονται και λένε οι πελάτες σας για τον ιστότοπό σας. Εφαρμόστε γρήγορα διορθωτικές λύσεις και ενημερώστε τους πελάτες σας καλά. Επίσης, θα πρέπει να σκεφτείτε να συμβουλευτείτε τους πελάτες σας προτού αναπτύξετε μια νέα υπηρεσία, μια νέα σελίδα προϊόντος. Οι πελάτες σας θα αισθάνονται πως τους υπολογίζετε, τους εκτιμάτε και τους κάνετε κομμάτι της επιχείρησής σας.

Επίσης, πρέπει να σκεφτείτε έναν τρόπο να ανταμείψετε τους πελάτες σας χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που σας έχουν δώσει.

Τα γενέθλιά τους, τα ενδιαφέροντά τους, τα χόμπι τους. Φανταστείτε μια ολόκληρη γκάμα εξατομικευμένων ειδικών προσφορών:

έκπτωση για την ονομαστική τους γιορτή, δωρεάν παράδοση με τη δέκατη παραγγελία τους ή για τα γενέθλιά τους. Όλα αυτά θα κρατήσουν τους πελάτες σας ευχαριστημένους και θα διατηρήσουν την πίστη τους.

Ελπίζουμε να σας βοήθησε το άρθρο μας. Για περισσότερη βοήθεια μπορείτε να επικοινωνήσετε με την εταιρεία μας και να σας ενημερώσει ένας ειδικός. Eshoped συνώνυμο στο e-commerce!

Πηγή: madata.gr