Μήνυμα προς τις επιχειρήσεις του τουρισμού οι οποίες αντιμετωπίζουν έλλειψη εργαζομένων έστειλε ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ.

Όπως παρουσιάζει άρθρο στο topontiki.gr αναφερόμενος στο ζήτημα αυτό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «καθώς η έλλειψη προσωπικού στον κλάδο γίνεται απειλητική, απαιτεί νέους τρόπους προσέγγισης: με την επιμήκυνση, για παράδειγμα, της τουριστικής περιόδου, με ειδικές συμφωνίες για απασχόληση εργαζομένων από το εξωτερικό, αλλά και με τη σύνδεση του τουρισμού με άλλες δραστηριότητας από το φθινόπωρο και μετά».

Τόνισε, δε, ότι «απαιτεί επένδυση και στον ανθρώπινο παράγοντα. Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι ελκυστικός όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και σε όσους εργάζονται σε αυτόν. Κάτι που παραπέμπει σε καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας. Αυτό επιβάλλει η ελεύθερη αγορά αλλά και η κοινωνική ευθύνη. Μόνο ο ευχαριστημένος εργαζόμενος, άλλωστε, γίνεται και παραγωγικός εργαζόμενος, για τον ίδιο και για την επιχείρηση».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «από την πλευρά της πολιτείας, εμείς αναλαμβάνουμε την αναβάθμιση των υποδομών, από τους δρόμους, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια μέχρι την ύδρευση ή την ανακύκλωση. Ακόμη και τη στροφή της εκπαίδευσης προς τομείς που αναζητά η οικονομία και η αγορά εργασίας. Δικός σας ρόλος, τώρα, είναι να φανείτε και πάλι πρωτοπόροι και ευρηματικοί στις προσαρμογές τις οποίες απαιτεί η νέα εποχή στον κλάδο».

Κατά τα λοιπά, εκτίμησε ότι «οι προβλέψεις για την τρέχουσα τουριστική περίοδο διαγράφονται εξαιρετικά ενθαρρυντικές. Και ο τομέας που υπηρετείτε δείχνει να ξαναπαίρνει τη θέση του ως στυλοβάτης της οικονομίας και πηγή εθνικού πλούτου, αντιμέτωπος όμως και πάλι με νέα στοιχήματα. Γιατί η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αναστατώνει και πάλι τις διεθνείς μετακινήσεις, προκαλώντας κρίση στην ενέργεια και “έκρηξη” στις τιμές. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται το κόστος των υπηρεσιών, μειώνοντας παράλληλα την αγοραστική δύναμη εκατομμυρίων ανθρώπων».

Επισήμανε δε ότι «ο τουρισμός μας καλείται να ευθυγραμμίσει το μοντέλο του με την ψηφιακή λειτουργία και το οικολογικό υπόδειγμα. Διαθέτει, άλλωστε, τα κατάλληλα όπλα: το ελληνικό brand βρίσκεται στην κορυφαία πεντάδα παγκοσμίως. Διαθέτει μεγάλη διασπορά στις αγορές του. Έχει σύμμαχο μία πολιτεία που διαρκώς εκσυγχρονίζει το κράτος».

Επίσης, σημείωσε ότι «σήμερα δεν μας λείπουν ούτε οι πολιτικές ούτε οι πόροι. Γνωρίζετε ότι το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης κατευθύνει τεράστια κεφάλαια προς τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Και σημαντικές είναι και οι πιστώσεις από το νέο ΕΣΠΑ, με τον ίδιο στόχο.  Είναι λοιπόν στο χέρι του κλάδου, στο χέρι σας, να εκμεταλλευτείτε αυτόν τον ισχυρό χρηματοδοτικό βατήρα για να κάνετε το μεγάλο άλμα στο μέλλον: Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αντιμετώπιση του “υπερ-τουρισμού” με νέες υποδομές και έξυπνη διαχείριση των ροών. Βιώσιμες πρακτικές οι οποίες θα αφορούν και τις τοπικές κοινότητες. Και φυσικά διαμόρφωση εναλλακτικών προορισμών και τους 12 μήνες του χρόνου».

Υπογράμμισε, δε, ότι «ισχυρός ελληνικός τουρισμός σημαίνει ισχυρή εθνική οικονομία, περισσότερος εθνικός πλούτος, μερίδιο στον οποίο θα έχουν όλοι. Αλλά και περισσότερες δουλειές στις πόλεις, στα ορεινά χωριά και, βέβαια, στα νησιά μας».

Πηγή: madata.gr