Άνοιξε το Instagram, άρχισε το σκρολάρισμα και μέτρα πόσο χρόνο θα χρειαστείς μέχρι να δεις κάποιον που ακολουθείς να προωθεί κάτι, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Δεν μεσολάβησαν παρά μερικά δευτερόλεπτα, αλίμονο!

Είτε είσαι διασημότητα είτε θέλεις να γίνεις, τα κοινωνικά μέσα είναι αυτή τη στιγμή ό,τι πιο καυτό σε όρους αποδοχών.

Σύμφωνα με την πλατφόρμα διαχείρισης influencers, Traackr, το 72% των μεγαλύτερων εταιριών αφιερώνουν πια ένα καλό ποσοστό της διαφημιστικής τους δαπάνης στους influencers.

Δεν μπορεί να φτιαχτεί εκστρατεία μάρκετινγκ που να μην περιλαμβάνει ανθρώπους με ισχυρούς δεσμούς με το ακροατήριό τους, αυτούς δηλαδή που ξέρουν πώς να επηρεάζουν το κοινό σε νέα καταναλωτικά ήθη.

   
Fashion bloggers και personal trainers είναι η επόμενη μέρα της διαφήμισης. Και είναι γιατί συνδέονται με τον κόσμο με τρόπο βαθύ, ουσιαστικό και σίγουρα πολύ πιο άμεσο απ’ ό,τι μια σελίδα περιοδικού ή το περιθώριο μιας ιστοσελίδας.

Κι έτσι μπορούν να επιβάλουν πρότυπα και συνήθειες σε πιθανούς πελάτες.

Καλωσορίσατε στην επικράτεια των influencers, μιας κοινότητας ανθρώπων που περιλάμβανε κάποτε σχεδόν διάσημους bloggers που έβγαζαν απλώς μερικά «εξτραδάκια» στο ίντερνετ.

Πλέον όμως μιλάμε για πραγματικές επαγγελματικές καριέρες και δρόμους μάλιστα στρωμένους με ροδοπέταλα. Σε όρους οικονομικών αποδοχών, τουλάχιστον.

Σήμερα το τοπίο των social media έχει εξελιχθεί σε πραγματική βιομηχανία. Και ως πραγματική βιομηχανία, έχει τα καλά του και τα κακά του.

Πώς βγάζει όμως λεφτά ένας influencer;

Εν αρχή ην το post
   
Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι οι influencers κερδίζουν λεφτά ανεβάζοντας αναρτήσεις στα κοινωνικά μέσα. Τι σημαίνει όμως αυτό; Πως πρόκειται απλώς για ένα χόμπι που συμβαίνει κάποιες φορές να αμείβεται πλουσιοπάροχα;

Όχι, είναι πραγματική δουλειά και μόνο όσοι την αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα τα καταφέρνουν. Γιατί οι τρόποι να βγάλεις λεφτά είναι πολλοί και διάφοροι και χρειάζεται φρόνηση και ευθυκρισία για να βρεις αυτόν που είσαι καλός.

Οι περισσότεροι πάντως επιλέγουν μια πληθώρα τέτοιων πηγών εισοδήματος, καθώς η μία επιλογή δεν αποκλείει την άλλη. Όσοι βασίζονται μάλιστα μόλις σε έναν τρόπο εισοδήματος (όπως οι χορηγίες στο Instagram) είναι και οι πιο ευάλωτοι: αν αλλάξει ο αλγόριθμος και οι μαρκετίστες στραφούν σε άλλα κανάλια, τότε ο βιοπορισμός τους απειλείται τρομακτικά.

Οι influencers απλώνουν συνήθως τα δίχτυα τους σε πολλά, με την ελπίδα κάτι από αυτά θα πιάσει εμπορικά…

Πώς βγάζει λεφτά ένας influencer
   
Ένας από τους πιο απλούς τρόπους για να βγάλει λεφτά ο influencer, αν και όχι εύκολος στην κατάκτησή του, είναι το affiliate marketing. Ο influencer προτείνει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και αποζημιώνεται οικονομικά κάθε φορά που το αγοράζει κάποιος μέσω του link που έχει ποστάρει.

Προγράμματα για affiliate συνεργάτες έχει ακόμα και η Amazon για κάποια προϊόντα (όπως η ένδυση), όπως έχουν και πολλές μάρκες. Ο influencer παίρνει συνήθως ένα ποσοστό από την αγορά, μια προμήθεια της τάξης του 5-30%, σύμφωνα με το ποσό που θα ξοδέψει ο πελάτης ή το όνομα του influencer.

Παρά το γεγονός ότι οι απολαβές για τον influencer ποικίλουν εδώ καθοριστικά, η εταιρία CJ Affiliate μας λέει πως ο μέσος επαγγελματίας blogger βγάζει συνήθως από 1.500-8.000 δολάρια τον μήνα.

Υπάρχουν ωστόσο και πιο παθητικοί τρόποι για να βγάλει λεφτά ένας influencer, το λεγόμενο display advertising. Ένας travel blogger, για παράδειγμα, θα συνδεθεί με έναν τρίτο πάροχο (όπως οι Mediavine και AdThrive) και θα επικολλήσει απλώς έναν κώδικα στο site του, αφήνοντας τον πάροχο να κάνει όλα τα υπόλοιπα.

Ο influencer έχει πια δύο τρόπους να βγάλει λεφτά, είτε να πληρώνεται για κάθε κλικ που κάνει ο επισκέπτης στο διαφημιστικό μπάνερ της ιστοσελίδας του (CPC), είτε να πληρώνεται στη βάση ενός προσυμφωνημένου πακέτου ανά 1.000 προβολές της διαφήμισης (CPM), κλικάρει δεν κλικάρει πια ο χρήστης στο μπάνερ. Ο blogger πληρώνεται εδώ για την απλή φιλοξενία της διαφήμισης.

Influencers με πολύ κόσμο μπορούν να ξεχάσουν φυσικά όλα αυτά τα διαφημιστικά δίκτυα και να βγάλουν καλά λεφτά πουλώντας απευθείας τις διαφημίσεις. Τα ποσά που μπορεί να βγάλει από τέτοιες συμφωνίες δεν έχουν προφανώς ταβάνι.

   
Κατόπιν υπάρχουν τα πληρωμένα posts και οι διαφημιστικές εκστρατείες των εκάστοτε εταιριών. Η φίρμα ζητά από τον influencer να προωθήσει το προϊόν της με αντάλλαγμα λεφτά. Ο influencer το κάνει αυτό με αναρτήσεις σε blog, βίντεο και posts στα κοινωνικά μέσα.

Οι διασημότητες αποσπούν εδώ τεράστια ποσά, κάτι που καταλαβαίνει ο καθένας. Οι περισσότεροι πάντως δεν παίρνουν τόσα λεφτά, μιλάμε για μερικές εκατοντάδες μέχρι και 5.000 δολάρια το post.

Αν η συμφωνία περιλαμβάνει περισσότερα από ένα απλό post, τότε μπαίνουμε στην επικράτεια του brand ambassador, με τις αποδοχές να γίνονται πλουσιοπάροχες. Εδώ οι συμφωνίες είναι μακροχρόνιες, μιας και ο influencer λειτουργεί πια ως το δημόσιο πρόσωπο της μάρκας.

Αν όλα αυτά δεν πιάσουν, υπάρχουν συνδρομές, μαθήματα, ebooks, podcasts, webinars και ένα σωρό ακόμα ηλεκτρονικά προϊόντα που μπορεί να επιστρατεύσει προς όφελός του. Η δημιουργία δικών σου προϊόντων ή/και υπηρεσιών είναι ένας άριστος τρόπος για να βγάλεις λεφτά ως influencer, μιας και υπάρχει ήδη ένα κοινό που σε ακολουθεί και δεν είναι αναγκασμένος να ξεκινήσεις από το μηδέν.

Ειδικά για influencers που έχουν μια ειδίκευση σε κάτι, είναι ο προτιμώμενος τρόπος. Αν μιλάμε μάλιστα για τον τουριστικό κλάδο, εκεί που συχνά μία φωτογραφία ή ένα βίντεο φτάνει για να πουληθεί ένας προορισμός, οι influencers είναι στον προνομιακό τους χώρο.

Φτιάχνοντας δικό τους οπτικό περιεχόμενο για ένα σημείο τουριστικού ενδιαφέροντος, μπορούν να το μοσχοπουλήσουν. Τόσο το ίδιο το περιεχόμενο όσο και τον προορισμό.

Πόσα βγάζει ένας influencer
   
Όπως είπαμε, σπανίως ένας influencer βασίζεται σε μία μόνο πηγή εισοδήματος από το ίντερνετ. Συνήθως συνδυάζουν 2-3 προσεγγίσεις ώστε να μπορούν να ζουν από αυτό.

Αν μιλάμε για travel και lifestyle influencers, τότε μια καλή εκτίμηση για τα μηνιαία έσοδα κυμαίνεται μεταξύ 4.000-50.000 δολαρίων.

Έρευνα του 2019 της Digital Nomad Wannabe αποκάλυψε πως ένα 49,9% των bloggers βγάζουν τουλάχιστον 200 δολάρια τον μήνα. Και ένα 14,5% ξεπερνά τα 5.000 δολάρια τον μήνα. Και υπάρχει φυσικά και ένα 1,9% που βγάζει πάνω από 20.000 δολάρια.

Όσο για τα τρία καλύτερα κανάλια εισοδήματος, ήταν το affiliate marketing, η διαφήμιση και οι χορηγίες.

Την ίδια στιγμή, μόλις το 5% των influencers εργάζονται περισσότερες από 161 ώρες τον μήνα. Σαράντα ώρες τη βδομάδα δηλαδή, όσο το παραδοσιακό οκτάωρο του ιδιωτικού υπαλλήλου.

Το μεγαλύτερο ποσοστό (21%) δεν ξεπερνά τις 40 ώρες τον μήνα (21-40 ώρες), λιγότερο από 10 ώρες τη βδομάδα.

Πόσους followers χρειάζεσαι για να φτάσεις τα… 100.000 δολάρια
   
Οι influencers των social media χρειάζονται ακροατήριο για να βγάλουν λεφτά στο Instagram, το TikTok ή το YouTube. Αν είσαι φυσικά ο Κριστιάνο Ρονάλντο ή η Κάιλι Τζένερ και έχεις πάνω από 200 εκατ. ακολούθους στο Instagram, τότε κάθε post σου αξίζει 1 εκατ. δολάρια. Ίσως και περισσότερα.

Όπως μας λέει όμως η Hopper HQ, μια εξειδικευμένη εταιρία αναλύσεων για το Instagram, ο μέσος influencer δεν χρειάζεται τέτοια νούμερα σε followers για να βγάλει λεφτά.

Μπορεί να τα καταφέρει και με πολύ πολύ λιγότερους, αν το ζητούμενο είναι μερικές χιλιάδες δολάρια τον μήνα.

Αν θες πάντως να αγγίξεις τα 100.000 δολάρια, τότε θα χρειαστείς κόσμο και κοσμάκη. Σύμφωνα με την πλατφόρμα Lickd, που χρησιμοποίησε τα εργαλεία και τα στατιστικά του Influencer Marketing Hub, για το YouTube θα χρειαστείς τουλάχιστον 1.000 συνδρομητές, αλλά και 24 εκατ. προβολές στο περιεχόμενό σου (ετησίως), για να βγάλεις 100 χιλιάρικα.

Το Influencer Marketing Hub εκτιμά πως ο μέσος YouTuber «καθαρίζει» 7,6 δολάρια ανά 1.000 views. Και το 45% από αυτά πηγαίνουν στην Google.

   
Αν μιλάμε για το Instagram, τότε χρειάζεσαι τουλάχιστον 5.000 followers, αλλά και 308 πληρωμένα posts τον χρόνο για να βάλεις στην τσέπη αυτά τα 100.000 δολάρια. Κι αυτό είναι ίσως ευκολότερο απ’ όσο θα νόμιζε κανείς.

Ένας influencer ωστόσο με περισσότερους από 1 εκατ. followers βγάζει τυπικά περισσότερα από 250.000 δολάρια την ανάρτηση.

Όσο για το νέο βαρύ πυροβολικό της κοινωνικής δικτύωσης, το TikTok, εκεί χρειάζεσαι τουλάχιστον 10.000 subscribers και πάνω από 270 εκατ. προβολές τον χρόνο για να δεις στον λογαριασμό σου αυτά τα 100 χιλιάρικα.

Για να μπορέσεις να μπεις ωστόσο στο πρόγραμμα των συνεργατών του TikTok, θα χρειαστείς και 100.000 followers.

Τι λένε οι ειδικοί
   
Ο Joe Gagliese, συνιδρυτής της Viral Nation, μιας εταιρίας που συνεργάζεται με μερικούς από τους δημοφιλέστερους influencers, όπως ο PewDiePie (ένας από τους γνωστότερους YouTubers), μας εισάγει στα ενδότερα του χώρου.

Μέσα σε έναν χρόνο, είχε εξασφαλίσει 500.000 δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα για τους 700 influencers με τους οποίους συνεργαζόταν. Σήμερα η Viral Nation διατηρεί επαφή με 10.000 influencers, αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου.

Πόσα χρεώνει λοιπόν ένας influencer για τις υπηρεσίες του; Εξαρτάται από τους followers, μας λέει. Αν έχει μεταξύ 10.000-50.000 followers, τότε γίνεται ξαφνικά πολύτιμος. Κάποτε θα έβγαζε μερικές εκατοντάδες δολάρια την ανάρτηση, σήμερα όμως μπορεί να βγάλει ακόμα και 10.000 δολάρια το post.

Αν έχεις 1 εκατ. followers και παραπάνω, τότε μπαίνεις στη χρυσή περιοχή που μπορείς να χρεώσεις ακόμα και 100.000 δολάρια. Αν μάλιστα δραστηριοποιείσαι στο YouΤube και ειδικά στη βιομηχανία του gaming, τότε μιλάμε ακόμα και για 250.000 δολάρια.

Άνθρωποι με μικρό κοινό, αποκαλύπτει πάντα ο Gagliese, μπορούν να κερδίσουν από 30.000-60.000 δολάρια τον χρόνο. Ακόμα και με λιγότερους από 10.000 followers. Από 10.000-50.000 followers, οι ετήσιες αποδοχές κυμαίνονται γύρω στα 100.000 δολάρια.

Τι είναι αυτό όμως που κάνει τους influencers τόσο ακαταμάχητους για το μάρκετινγκ;

«Μια διαφήμιση από αυτούς είναι τόσο πολύτιμη όσο το να συνεργάζεσαι με τον ΛεΜπρον», λέει ο Gagliese, «πιστεύουμε πια ότι οι influencers ασκούν μεγαλύτερη επιρροή από τους αθλητές και τα τηλεοπτικά αστέρια, καθώς είναι πιο ‘‘γήινοι’’ και ο κόσμος μπορεί να ταυτιστεί περισσότερο μαζί τους. Οπότε, γιατί να πληρώσεις μια διασημότητα 50 εκατομμύρια για μια διαφήμιση όταν μπορείς να μοιράσεις αυτό το ποσό στους influencers και να έχεις πραγματικό αντίκτυπο;».

https://www.newsbeast.gr

Πηγή: madata.gr