Το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού δημιουργεί έναν νέο θεσμό- παρουσιάζει 71 παραγωγές, σε 270 εκδηλώσεις, με 13 καλλιτεχνικούς οργανισμούς, σε 120 αρχαιολογικούς χώρους και σε 43 περιφερειακές ενότητες.

«…η Ελλάδα διαθέτει ένα μοναδικό πλεονέκτημα:
Τη δυνατότητα ανάδειξης και αξιοποίησης του μνημειακού
της πλούτου μέσα από τη σύζευξή του με τη σύγχρονη δημιουργία. Η σχέση αυτή εμπλουτίζει και διαφοροποιεί ποιοτικά και αισθητικά το τουριστικό προϊόν. Σύγχρονη τέχνη μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους».
Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού

Στο πλαίσιο του νέου αυτού θεσμού το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ως εποπτευόμενος φορέας, παρουσιάζει τις Βάκχες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Χατζή σε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους:

Κυριακή 23/8/2020 | Α΄ Αρχαίο Θέατρο Λάρισας

Ώρα Έναρξης Παράστασης: 19.00

Οι Βάκχες είναι η κατεξοχήν τραγωδία για το συλλογικό ασυνείδητο του διονυσιακού κόσμου. Ο Ευριπίδης ενορχηστρώνει αριστοτεχνικά την έλευση ενός νέου Θεού, ο οποίος διεκδικεί την αποδοχή και τη λατρεία σε μια προσπάθεια να συμβιβάσει και να εξισορροπήσει τη ζωώδη με την έλλογη φύση του ανθρώπου. Ο Θεός Διόνυσος, γιος του Δία και της Σεμέλης, επιστρέφει στη γενέτειρά του, τη Θήβα, προκειμένου να διδάξει την ιερή βακχεία στην πόλη του. Βρίσκοντας αντίσταση από την Αρχή της πόλης, τον ξάδελφό του Πενθέα, ξεσηκώνει τις γυναίκες της πόλης σε μια ιερή τρέλα, τη Βακχεία, προκειμένου να δείξει τη δύναμή του. Ο Πενθέας τον συλλαμβάνει, προσπαθώντας να επιβάλει τη δύναμή του και να φυλακίσει έναν θεό. Ο Θεός, όμως, έχει ήδη παρακινήσει τις Βάκχες του στον Κιθαιρώνα, όπου μέσα στην ιερή φύση εκείνες κάνουν θαύματα εγκολπώνοντας τη διάσταση της φύσης του περιβάλλοντος μέσα στην ανθρώπινη φύση. Η εκδίκηση του Θεού έρχεται σαν τον κεραυνό του Δία που είχε κατακάψει την μητέρα του Σεμέλη: παρασυρμένος από τη δίψα του, για να μην αποδεχτεί τον θεό, ο Πενθέας μεταμφιεσμένος ανεβαίνει στον Κιθαιρώνα, προκειμένου να δει με τα ίδια του τα μάτια το μελωδικό μεθύσι των Βακχών και τα θαύματα που κάνουν. Εκεί, όμως, τον κατασπαράσσει ζωντανό η ίδια του η μητέρα, Αγαύη, νομίζοντας ότι είναι νεαρό λιοντάρι. Ο Διόνυσος, θριαμβευτής, επιβάλλει τη δύναμή του στη Θήβα, η οποία τον λατρεύει ως θεό και θεραπευτή.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Ομάδα Χρώμα
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Χατζής
Κίνηση/Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή
Επιμέλεια Κίνησης: Λουκάς Θεοδοσόπουλος
Butoh: Ιωάννα Καραγκούνη
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μάγδα Λαδά
Δραματουργική επεξεργασία: Μάρθα Κοσκινά
Φιλολογική Επιμέλεια: Βίκυ Χρήστου
*Μουσική Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Χατζής
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Βασίλης Ρουμπής
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στέλλα Παπακωνσταντίνου/Μαίρη Καλδάρα
Βίντεο (τρέιλερ): Χρυσόστομος Παπαχρήστου
Πρόγραμμα παράστασης: Κάπα Εκδοτική

*Μια σπουδή πάνω στο Requiem του György Ligeti και στο Requiem του Mozart.

Παίζουν: (με αλφαβητική σειρά)
Τζίνα Θλιβέρη/ Τειρεσίας – Χορός
Ηλέκτρα Καρτάνου/ Α, Β Αγγελιαφόρος – Χορός
Νίκος Μάνεσης/ Διόνυσος – Χορός
Μαριάμ Ρουχάτζε/ Κάδμος – Χορός (Μαντούρα, Βιολί)
Νίκος Σαμουρίδης/Φρουρός – Χορός
Κωνσταντίνα Τάκαλου/ Πενθέας – Αγαύη

Ευχαριστούμε την Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, τα μέλη της οποίας συμμετέχουν και στηρίζουν αφιλοκερδώς τις εκδηλώσεις «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η εκδήλωση προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Είναι απαραίτητη η προκράτηση θέσης.

Προκρατήσεις εδώ: https://digitalculture.gov.gr/

Οδηγίες για τους θεατές:

– Κατά την άφιξή τους στο θέατρο οι θεατές θα πρέπει να επιδεικνύουν το αποδεικτικό κράτησης θέσης.
– Στον χώρο της εκδήλωσης δεν επιτρέπεται το κάπνισμα καθώς και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών, ενώ θα πρέπει να αποφεύγονται τα υποδήματα με αιχμηρά τακούνια.
– Λόγω των ισχυόντων μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού, είναι απαραίτητη η τήρηση αποστάσεων και η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Πηγή: thestival.gr