«Δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν ως ένα σημαντικό βαθμό, αλλά στο δυστύχημα των Τεμπών δεν τηρήθηκε το πρωτόκολλο ασφαλείας που όριζαν οι κανονισμοί λειτουργίας των σιδηροδρόμων», δήλωσε λίγο νωρίτερα ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά την επίσκεψή του στο νέο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και Τηλεδιοίκησης που ολοκληρώνεται στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.

Ο Γ. Γεραπετρίτης ξεναγήθηκε τόσο στο παλαιό τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στο σταθμαρχείο Λάρισας όπου, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, όσο και ο σταθμάρχης Γιώργος Ζήνδρος, του εξήγησαν την τοπική σημασία του συστήματος και τις δυνατότητες που είχε και εξακολουθεί έχει για την παρακολούθηση της πορείας των συρμών σε μήκος περίπου οκτώ χιλιομέτρων πριν και μετά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας.

Η ενημέρωση του υπουργού συνεχίστηκε στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, το οποίο ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ως το τέλος Ιουνίου.

Το συγκεκριμένο κέντρο θα ελέγχει κάθε κίνηση των συρμών από τον Δομοκό και τον Παλαιοφάρσαλο μέχρι και το Αιγίνιο Πιερίας σε μήκος 167 χιλιομέτρων.

Που λειτουργεί η τηλεδιοίκηση
Σύμφωνα με τον Γ. Γεραπετρίτη, αυτή τη στιγμή στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχει τηλεδιοίκηση στο τμήμα Αχαρνές-Οινόη, στο τμήμα Οινόη -Τιθορέα θα παραδοθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου, από την Τιθορέα ως τον Δομοκό η τηλεδιοίκηση λειτουργεί ήδη, από τον Δομοκό μέχρι το Αιγίνιο Πιερίας, συμπεριλαμβανομένης της Λάρισας και του Παλαιοφαρσάλου θα παραδοθεί προς λειτουργία ως το τέλος Ιουνίου και από το Αιγίνιο και το Πλατύ μέχρι τη Θεσσαλονίκη είναι σε λειτουργία.

Όσον αφορά στην επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, ο υπουργός ανέφερε ότι υπήρξε επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει μια σειρά από παρεμβάσεις που αφορούσαν την αναβάθμιση των συστημάτων ασφαλείας, όπως η ενίσχυση του προσωπικού.

Ειδικά για το κομμάτι του προαστιακού Λάρισας-Θεσσαλονίκης, σημείωσε ότι πρόκειται να λειτουργήσει στο τέλος της επόμενης εβδομάδας.
Χαρακτηριστικά όσον αφορά τις δικλείδες ασφαλείας εκείνη την νύχτα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών ο Γ. Γεραπετρίτης είπε ότι «βεβαίως και υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας. Οι δικλείδες ασφαλείας ήταν η υποχρέωση της αυτόματης χάραξης. Υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας για την αλλαγή των κλειδιών, υπήρχε δυνατότητα παρακολούθησης στον πίνακα της τηλεδιοίκησης, υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες οι οποίες καθίστανται τώρα περισσότερες. Πάντοτε όμως θα υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ο ανθρώπινος παράγοντας στο τέλος της ημέρας είναι πάντα εκεί…

»Προφανώς εάν υπήρχαν τα συστήματα που αναπτύσσονται τώρα, θα υπήρχαν ακόμη περισσότερες δικλείδες ασφαλείας. Ο πίνακας αυτός ενσωματώνει πολύ περισσότερα μικρά τοπικά κέντρα τηλεδιοίκησης. Εάν είχε ακολουθηθεί το πρωτόκολλο, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική αυτόματη χάραξη, θα είχαμε άλλο αποτέλεσμα» συμπλήρωσε.

Πηγή: madata.gr